وکیل دعاوی خانواده: وکیل خانواده چگونه و با چه نوع پرونده‌هایی کار می‌کند؟ وکیل خانواده متخصصی است که همه ممکن است به آن نیاز داشته باشند. در یک موقعیت دشوار که معمولاً به طور ناگهانی ایجاد می‌شوند مهم است که با وکیلی که واقعاً در حل این مسائل تجربه دارد، تماس بگیرید؛ بنابراین یک وکیل دعاوی خانواده می‌تواند به طور مؤثر به شما کمک کند. بیایید در این مقاله در مورد زمانی که نیاز به ثبت‌نام برای مشاوره با یک وکیل خانواده و همچنین نحوه انتخاب متخصص خود دارید بیشتر صحبت کنیم.

وکیل دادگاه خانواده

وکیل دعاوی خانواده کیست؟

همان‌طور که از نام آن پیدا است یک وکیل خانواده برای رسیدگی به امور خانواده استخدام می‌شود. او به امور همه اعضای یک خانواده رسیدگی می‌کند و به خوبی از تمام اطلاعات لازم برای حل سریع مسائل نوظهور مطلع است. وکیل خانواده مجموعه‌ای از مسائل را حل می‌کند که ممکن است نه تنها به قانون خانواده، بلکه به مسئولیت مدنی و کیفری نیز مربوط باشد. شما در موارد زیر می‌توانید با وکیل خانواده تماس بگیرید:

خدمات اولیه وکیل خانواده

کار یک وکیل خانواده بر اساس سؤالات معمولی و موقعیت‌های استاندارد است که با تجربه، می‌تواند آنها را در سریع‌ترین زمان ممکن حل کند. محبوب‌ترین خدمات وکیل خانواده این موارد هستند.

کمک به طی کردن مراحل طلاق

طلاق اغلب شامل درگیری‌هایی است که اساس آن فرزندان و پول است و این اختلافات ممکن است شمار را کلافه کند. یک وکیل دعاوی خانواده با تخصص خود می‌تواند این امور را پیگیری کرده و بدون هدر رفتن وقت شما به حل شدن آن‌ها یا تسریع این فرایند کمک کند.

تقسیم اموال و ارث و میراث

مردم اغلب مجبورند ارث یا دارایی مشترک را تقسیم کنند. در صورت مرگ والدین یا جدایی آن‌ها باید اموالی که دارند به طور کاملاً عادلانه در بین فرزندان یا وارثانی که دارند تقسیم شود. وکیل دعاوی خانواده می‌تواند با دانش خود به این دسته از امورات نیز رسیدگی کند.

امتناع از پرداخت نفقه

گاهی در پروسه طلاق همسران از پرداخت نفقه امتناع می‌کنند. شما با کمک یک وکیل می‌توانید وجوه را از والدین بدهکار بازیابی کنید و ثابت کنید که او درآمد پنهانی دارد و راحت‌ترین قالب را برای پرداخت وجوه برای تربیت فرزند تعیین کنید. به این ترتیب حق خود را به روشی قانونی و سریع با کمک وکیل دعاوی خانواده خواهید گرفت.

محرومیت از حقوق والدین

چنین درخواستی می‌تواند نه تنها توسط اعضای خانواده، بلکه توسط هر کسی که از نقض حقوق یک کودک خاص مطلع شده باشد، از یک وکیل ارائه کند. کودکانی که مورد ظلم واقع می‌شوند و شرایط خوبی ندارند با کمک‌های یک وکیل دعاوی خانواده می‌توانند از این حقوق برخوردار شوند.

دعاوی خانواده

وکیل خانواده چگونه کار می‌کند؟

مشاوره اولیه یک سرویس اساسی است که به شما به عنوان وکیل دعاوی خانواده امکان می‌دهد نیازهای بعدی مشتری را تعیین کنید و او را در دنباله اقدامات هدایت کنید. ویژگی‌های کار به نیاز مشتری بستگی دارد؛ بنابراین هر پرونده یک مورد فردی است. با این حال، طیف گسترده‌ای از خدمات وجود دارد که یک متخصص یا وکیل دعاوی خانواده می‌تواند ارائه دهد.

وکیل خانواده چه مسائلی را حل می‌کند؟

یک متخصص حقوقی می‌تواند در حل مسائل مختلف کمک کند؛ با این حال اگر اکثریت قریب به اتفاق موارد به مسائل خانوادگی مربوط می‌شد، او تجربه زیادی در آنها دارد و بر این اساس، به پایان دادن به موضوع به شیوه‌ای مثبت سریع‌تر و کارآمدتر کمک می‌کند؛ بنابراین، شما نیاز به  مشاوره با یک وکیل دعاوی خانواده دارید اگر:

علاوه بر این، سؤالات دیگری نیز اغلب مطرح می‌شود؛ اما باید به خاطر داشت که تمام مشکلات حقوقی مربوط به خانواده‌ها در درجه اول توسط قانون خانواده تنظیم می‌شود و یک وکیل خانواده با آنها برخورد می‌کند.

وکیل دعاوی خانواده

وکیل دعاوی خانواده در پرونده‌های مربوط به طلاق

طلاق برای هر کسی متفاوت است. در صورت توافق دوجانبه و عدم وجود فرزندان صغیر مشترک، کافی است یک تقاضانامه را به صورت یکجا به اداره ثبت ارائه دهید؛ اما در صورت طلاق بدون رضایت یکی از طرفین، طلاق خانواده‌ای که فرزندان زیر سن قانونی مشترک دارند، طلاق یک طرفه، طلاق از راه دور و طلاق از شهروند یک کشور دیگر روند از طریق دادگاه طی خواهد شد؛ بنابراین باید با یک وکیل خانواده مشورت کنید.

این کار به جلوگیری از اشتباهات کمک کرده و در نتیجه روند بعدی موضوع را آسان‌تر می‌کند. قطع رسمی یک رابطه عواقب بسیاری را به دنبال دارد. وقتی یک زوج طلاق می‌گیرند؛ اما شرایط خوبی دارند، بسیاری از مسائل به صورت مسالمت‌آمیز از طریق توافق‌های دوجانبه سودمند حل می‌شوند. با این حال، متأسفانه، همیشه این‌طور نیست و مسائل بسیار پیچیده‌تر است.

برای حل و فصل مثبت مسائل، ارائه اطلاعات جامع به وکیل دعاوی خانواده بسیار مهم است؛ زیرا تمام موارد مربوط به منافع کودکان، به‌عنوان‌مثال، توسط دادگاه بسیار با دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد و به یک پایه شواهد قابل توجه نیاز دارد.

سایر موارد و پرونده‌ها برای وکیل خانواده

گاهی اوقات مشورت با وکیل خانواده می‌تواند به حل مشکل کمک کند و گاهی اوقات نیاز به حمایت قانونی بیشتر وجود دارد. علاوه بر پرونده‌های مربوط به طلاق به هر طریقی، وکیل خانواده به شما کمک می‌کند تا در موارد زیر نیز رسیدگی کنید:

هزینه وکیل خانواده چگونه تعیین می‌شود؟

وکیل خانواده، بسیاری از مسائل را حل کرده و به صرفه‌جویی در هزینه، زمان و گاهی اوقات چیزی بسیار گران‌تر از ارزش اموال کمک می‌کند. شما نباید از مشاوره با یک وکیل خانواده غافل شوید که به شما کمک می‌کند تا موقعیت را توضیح داده و آن را به طور واقع‌بینانه ارزیابی کنید.

در مورد هزینه‌ها باید بگوییم که همه اینها به میزان کار و نیازهای مشتری بستگی دارد. البته که خدماتی مانند مشاوره کلاسیک، مشاوره در مورد مطالعه مدارک، تشکیل بسته‌ای از اسناد، ثبت درخواست و… باید هزینه ثابت داشته باشد؛ اما اگر در جریان پرونده نیاز به خروج فوری یا اقدامات دیگر باشد، این هزینه جداگانه محاسبه می‌شود.

وکیل خانواده

کجا می‌توانم یک وکیل خانواده خوب پیدا کنم؟

اولین سؤالی که خیلی‌ها را قبل از تماس با متخصص مورد توجه قرار می‌دهد این است که هزینه وکیل خانواده چقدر است؟ هرکسی نمی‌تواند حتی برای اولین مشاوره هزینه پرداخت کند، چه رسد به مدیریت کامل پرونده و نمایندگی منافع در دادگاه.

اگر مشکلی وجود دارد که بدون محاکمه قابل حل است، وکیل خانواده رایگان که با شهروندان در مراکز حفاظت عمومی و مراجع سرپرستی کار می‌کند مناسب است. او در صورت نیاز به شما در انتخاب یک وکیل خانواده ارزان قیمت کمک می‌کند و شما را برای مشاوره به او معرفی می‌کند.

همچنین وکیل خانواده در هر آژانس حقوقی کار می‌کند. هزینه کار او به عوامل زیادی بستگی دارد و اغلب نمی‌توان فوراً آن را فهمید. هر چه شرکت بزرگ‌تر و معتبرتر باشد، برچسب قیمت آن نیز بالاتر است. بسته به شهرت وکیل، حجم کاری و تخصص او، هزینه افزایش می‌یابد.

در هر صورت، هنگام تماس با یک وکیل دعاوی خانواده باید توافق‌نامه منعقد کنید و فقط پس از اولین مشاوره پرداخت را انجام دهید. برخی از کارشناسان یک محاسبه 50٪/50٪ را ارائه می‌دهند، در حالی که برخی دیگر بلافاصله به کل مبلغ نیاز دارند. به ندرت می‌توان افراد تازه وارد با استعدادی را پیدا کرد که پس از تکمیل پرونده، پرداخت را بپذیرند.

سخن پایانی

قبل از انجام هرگونه معامله رسمی با اعضای خانواده، بهتر است از قبل با یک متخصص مشورت کنید. وکیل دعاوی خانواده پیش‌نویس قرارداد ازدواج، توافق‌نامه را ارزیابی کرده و بررسی می‌کند که آیا در معاملات بین اقوام خطری برای منافع موکل وجود دارد یا خیر. متأسفانه موارد کلاهبرداری بین اعضای یک خانواده، به خصوص در مورد املاک و مستغلات بسیار رایج است. در این مطلب به شما معرفی کرده‌ایم که وکیل دعاوی خانواده دقیقاً کیست و چه کارهایی انجام می‌دهد.