گروه وکلای ادیب

متخصص دعاوی ارث

تیم حقوقی وکلای ادیب ارائه دهنده مشاوره و راهکارهای حقوقی در روند دریافت گواهی انحصار وراثت و قوانین مربوط به ارث

گروه وکلای ادیب

متخصص دعاوی ارث

تیم حقوقی وکلای ادیب ارائه دهنده مشاوره و راهکارهای حقوقی در روند دریافت گواهی انحصار وراثت و قوانین مربوط به ارث

وکیل چک

گروه وکلای ادیب

متخصص دعاوی ارث

تیم حقوقی وکلای ادیب ارائه دهنده مشاوره و راهکارهای حقوقی در روند دریافت گواهی انحصار وراثت و قوانین مربوط به ارث

پیشبرد دعاوی انحصار وراثت باگروه وکلای ادیب

دغدغه ای برای ناقص بودن مدارک نداشته باشید . ما در کنار شما خواهیم بود، با ما تماس بگیرید.

تماس مستقیم با وکیل پایه یک دادگستری 

چرا داشتن وکیل در دعاوی ارث اهمیت دارد؟

بهترین راه حل ممکن

ارائه بهترین راه حل ها

جلوگیری از مشکلات حقوقی

عدم نیاز به حضور

عدم نیاز به حضور شما

در هیچ یک از جلسات دادگاه

صرفه جویی در زمان

صرفه جویی در زمان

بدون اتلاف کمترین وقت

صرفه جویی در هزینه

صرفه جویی در هزینه

هزینه های بی جهت

انحصار وراثت

منظور از وکیل انحصار وراثت چیست؟

وکیل انحصار وراثت، نوعی وکیل حقوقی است که در زمینه حقوق مرتبط با وراثت و توزیع میراث فردی تخصص دارد. وکلای انحصار وراثت به مشتریان خود در امور مرتبط با تقسیم اموال پس از فوت فردی کمک می‌کنند. آن‌ها قوانین و مقررات مرتبط با وراثت را به خوبی درک کرده و مشتریان را در مسائل حقوقی مربوط به وراثت هدایت می‌کنند.

وکلایی که در حوزه انحصار وراثت فعالیت دارند با توجه به دانش حقوقی و تجربه خود، به مردم در تدوین و اجرای وصیت‌نامه‌ها، تعیین حقوق وراثتی، مسائل مالی و میراث کمک می‌کند. ما به شما کمک می کنیم تا از حقوقتان آگاه شوید و از مسائلی که ممکن است برایتان پیچیدگی ایجاد کند راه حل های درست  ارائه دهیم.

انحصار وراثت

هزینه وکیل انحصار وراثت و درخواست مشاوره

هزینه‌ برای مشاوره با وکیل انحصار وراثت به عوامل مختلفی وابسته است. این هزینه‌ها ممکن است بر اساس مواردی مانند میزان زمان وکیل صرف پرونده، تعداد جلسات و مراحل دادگاهی، سطح پیچیدگی و مهارت مورد نیاز برای حل و فصل مسائل، تجربه وکیل و حتی شیوه پرداخت تعیین شود. و به صورت کلی هزینه وکیل انحصار و راثت در گروه کلای ادیب 3 میلیون تومان است. 

همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره از طریق فرم ارتباطی پرسش های خود را مطرح کنید، کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت.

"انحصار وراثت" چیست؟

گواهی “انحصار وراثت” ، یک فرم رسمی و حقوقی است، که در آن ورثه متوفی مذبور و میزان سهم الارث هر کدام را مشخص می کند. ورثه با کمک آن می توانند روند های قانونی و یا حقوقی مورد نظر مانند خرید و فروش و … را بر روی ارثیه های خود اعمال کنند. بدون آن امکان ثبت قرار داد های حقوقی بر روی ارثیه برا ورثه ممکن نمی باشد. اگر بیشتر بخواهید بدانید که گواهی انحصار وراثت  چیست و چه جزئیاتی دارد، ما می توانیم در این راه به شما کمک کنیم.

رونـد دریـافـت خـدمـات از گـروه وکـلای ادیـب

تماس

1.تماس

مشاوره تلفنی

جلسه

2. جلسه

حضوری،مجازی

مدارک

3.قرارداد

ارائه و ثبت قرارداد

تکمیل

4. تکمیل

گزارش مرتب از پرونده

چند نوع گواهی انحصار وراثت داریم؟

  1. گواهی انحصار وراثت نامحدود
  2. گواهی انحصار وراثت محدود

این گواهی بر اساس ارزش اموال متوفی متفاوت است. اگر ارزش اموال متوفی کمتر از 50 میلیون تومان باشد، گواهی محدود است و اگر ارزش آن بیش از 50 میلیون تومان باشد گواهی آن گواهی انحصار وراثت نامحدود است و برای انجام امور معنوی خرج می شود.

از آنجایی که در حال حاضر و با توجه به ارزش فعلی پول کم پیش می آید که گواهی انحصار ورثه محدود صادر شود اما در این صورت اموال برای امور معنوی خرج می شود. صدور گواهی محدود با مشاوره مناسب و از روش صجیج بسیار سریع است و در کمتر از یک هفته کاری قابل صدور است. اما صدور گواهی حصر ورثه نامحدود با توجه به اینکه باید تک تک ورثه مشخص شود زمان بر است. اما شما می توانید مراحل آن را با کمک گروه وکلای ادیب تا 40 روز تکمیل نمائید. همیشه در امور قانونی مهم ترین مساله دریافت مشاوره از وکلای خبره است و شما می توانید در رابطه با گواهی انحصار ورثه نیز از وکلای مجرب و کار درست کمک بگیرید. 

سوالات متداول

جهت درخواست انحصار وراثت به مدارکی همچون : گواهی فوت متوفی، شناسنامه وراث، کارت ملی وراث، وصیت نامه در صورت وجود، استشهادیه محلی، گواهی حصر وراثت نیاز میباشد.

هزینه انحصار وراثت به عوامل مختلفی مانند تعداد وراث، ارزش اموال و دارایی‌های متوفی، و … بستگی دارد. برای اطلاع دقیق از هزینه انحصار وراثت با ما در تماس باشید.

در صورت عدم وجود وصیت نامه، اموال و دارایی‌های متوفی طبق قانون ارث بین وراث تقسیم می‌شود.

مراحل در خواست انحصار وراثت عبارتنداز: مراجعه به شورای حل اختلاف محل اقامت آخرین محل سکونت متوفی، تکمیل فرم درخواست انحصار وراثت، ارائه مدارک لازم، پرداخت هزینه‌های قانونی، دریافت گواهی انحصار وراثت میباشد.

چرا باید گروه وکلای ادیب را انتخاب کنیم؟

پرونده موفق

پرونده های موفق

وکیل متخصص

وکلای متخصص

موکلان راضی

موکلان راضی

مشاوره های موفق

مشاوره های موفق

همه چیز درباره انحصار وراثت

درجات و طبقات گوناگون ورثه در انحصار ورثه

برای دریافت گواهی انحصار وراثت یکی از مهم‌ترین نکات از نظر قانونی نسبت هر یک از مورثین به متوفی است. روابط فی ما بین معمولا به صورت نسبی و سببی هستند. نسبی ، روابطی است که به واسطه داشتن رابطه خونی مثل والدین و فرزندان است و روابط سببی روابطی اند که با ازدواج ایجاد می شوند مانند همسر و … .

  • طبقه اول شامل:  مادر، پدر، دختر و پسر (درجه یک)،فرزند فرزند یا نوه (درجه دو)
  • طبقه دوم شامل: پدر پدر، خواهران، برادران، پدر مادر، مادر پدر، مادر مادر (درجه یک) خواهرزادگان و برادر زادگان (درجه دو)
  • طبقه سوم شامل: خواهر پدر یا عمه، خواهر مادر یا خاله، برادر پدر یا عمو، برادر مادر (درجه اول) فرزندان آنها (درجه دوم)

با توجه به نسبتی ورثه با فرد متوفی دارند در طبقه بندی متفاوتی قرار می گیرند. اگر فردی در طبقه اول وجود داشته باشد در این صورت ارثی به طبقات دیگر نمی رسند. همچنین هر طبقه نیز درجات متفاوتی دارند و تقسیم بندی بر اساس درجات نیز صورت می گیرد.

مدارک لازم برای درخواست انحصار وراثت چیست؟

برای درخواست انحصار وراثت ، معمولاً بسته‌ای از مدارک و اطلاعات مورد نیاز باید تهیه و ارائه شود. این مدارک می‌توانند در هر کشور وابسته به قوانین و مقررات محلی متفاوت باشند، در ایران مدارک زیر درخواست می‌شوند:

  • گواهی فوت، که از سال ۹۵ در برخی استان‌ها از جمله تهران به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه درخواست گواهی فوت قابل اخذ است. در صورتی که شما دسترسی به گواهی فوت ندارید، می‌توانیم برای شما این گواهی را دریافت کنیم. همچنین، اگر یکی از ورثه‌ها به هر دفتر ثبت احوالی در هر نقطه‌ای از کشور مراجعه کند، می‌تواند به راحتی گواهی را دریافت کند.
  • استشهادیه محضری
  •  شناسنامه متوفی
  •  عقدنامه یا کپی آن
  •  شناسنامه وراث
  • وصیت نامه (در صورت موجود بودن)
  • گواهی تسلیم اظهارنامه مالیاتی برای متوفیان قبل از سال ۹۵ که تاکنون اقدامی نکرده‌اند.

اگر مدارک شما دچار نقص است و یا سایر ورثا حاضر به همکاری نیستند در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر یا کمک در اخذ هر یک از این مدارک ، با مشاورین گروه وکلای ادیب در ارتباط باشید.

به روز ترین تغییرات صدور گواهی انحصار وراثت

اخیراً، در روند قضایی صدور گواهی انحصار وراثت، تغییراتی اعمال شده است. طبق بخشنامه ای با شماره ی ۳۸۳۸۴ در تاریخ ۷ /۷/ ۱۳۹۹ وزارت دادگستری، در صورتی که فرد فوت شده، دارای اموالی بیشتر از ۵۰۰ میلیون ریال یا معادل ۵۰ میلیون تومان باشد، استشهادیه انحصار وراثت بدون محدودیت صادر می‌شود و نیاز به انتشار آگهی دارد.

بنابراین، اگر مقدار اموال شخص فوت شده کمتر از ۵۰ میلیون تومان باشد، شوراهای حل اختلاف گواهی انحصار ارث محدود را صادر خواهند کرد. این فرآیند به دلیل حذف مراحل انتشار آگهی، زمان کوتاهتری طول خواهد کشید.

مدت زمان برای دریافت گواهی انحصار وراثت محدود برای افرادی که دارای اموال کمتر از پانصد میلیون ریال هستند، معمولاً بین ۳ تا ۷ روز کاری است. لازم به ذکر است که قبل از این تغییر، محدودیت برای حصر وراثت نامحدود، مبلغ سی میلیون ریال بود. اما با تأیید ریاست قوه قضاییه و براساس بخشنامه جدید گواهی انحصار وراثت، حداقل مقدار اموال متوفی به معادل ۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

به روز ترین تغییرات صدور گواهی انحصار وراثت

استشهادیه انحصار وراثت چیست؟

استشهادیه انحصار وراثت، یکی از مدارک لازم برای دریافت گواهی انحصار وراثت است. این گواهی، سندی رسمی است که مشخص می کند چه کسانی وراث متوفی هستند و هر یک از آنها چه میزان سهم الارث دارند.

برای تنظیم استشهادیه انحصار وراثت، لازم است سه نفر شاهد، با حضور در یکی از دفاتر اسناد رسمی، فرم مخصوص استشهادیه را تکمیل کنند. این فرم، اطلاعات زیر را شامل می شود:

  • نام و مشخصات متوفی
  • تاریخ فوت متوفی
  • نام و مشخصات وراث

شاهد انحصار وراثت باید در فرم استشهادیه، شهادت دهند که متوفی در تاریخ مشخصی فوت کرده و ورثه او چه کسانی هستند. این شهادت شهود باید با امضای شاهدان در دفتر اسناد رسمی تأیید شود.ستشهادیه انحصار وراثت